Inschrijving Oranje Handelsmissiefonds tot 2 november geopend

Ben jij een Nederlandse ondernemer met een exportdroom? En kun je wel wat hulp gebruiken bij het opbouwen van een internationaal netwerk? Schrijf je dan in voor het Oranje Handelsmissiefonds 2020.

Het winnen van het fonds opent letterlijk deuren in het buitenland. Ondernemers gaan op missie, komen in contact met personen die zij normaal niet spreken en dat draagt allemaal bij aan het bereiken van een hoger doel: sneller starten in het beoogde exportland.

Bij de troonwisseling in 2013 is voor ondernemers die een grotere afzetmarkt zoeken het Oranje Handelsmissiefonds opgericht. De initiatiefnemers ING, KLM, MKB-Nederland, evofenedex en het ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl), willen ondernemers helpen om nieuwe deuren in het buitenland te openen. Met dit fonds bundelen de partners hun krachten en onderstrepen zij het belang van internationale handel voor Nederland.

Het artikel gaat verder onder de afbeelding

Ondersteuning

Ieder jaar maken tien bedrijven kans op ondersteuning bij het opbouwen van een internationaal netwerk, omdat zij zelf vaak niet het netwerk of de armslag hebben om zelfstandig de buitenlandse markt te verkennen.

Voorwaarden voor deelname:

  • Je bent een Nederlandse mkb’er (tot 250 medewerkers) met een jaaromzet van meer dan 250.000 euro.
  • Je hebt plannen om internationaal te ondernemen. Of je bedrijf is reeds in het buitenland actief, maar kan een duwtje in de rug gebruiken om de kans op succes te vergroten.
  • Je bent in staat om, wanneer je doorbreekt in het buitenland, op te schalen in mensen en middelen indien nodig.
  • Je hebt een duidelijke hulpvraag aan het Oranje Handelsmissiefonds.
  • Je onderneming is financieel gezond en als genomineerde wordt verwacht dat je de financiële gegevens van de afgelopen twee jaar aanlevert om dit te onderbouwen (datum voor het aanleveren van de jaarcijfers volgt).
  • Je onderscheidt je op enige manier op het gebied van bijvoorbeeld duurzaamheid, creativiteit en/of innovatie ten opzichte van andere bedrijven.